donderdag 26 januari 2012

Geliefde Leider, 4de fragment

    ‘Jullie gaan iets verrukkelijks geserveerd krijgen vandaag. Het is een gegrild lapje vlees tussen een zacht en licht krokant broodje, met verse groenten en een sausje speciaal bereid door de chef. Het zal niet alleen ons, maar ook onze schoolkinderen voeden en stimuleren, zodat dit kruim der natie voor eeuwig tot de wereldwijde top zal blijven behoren. En het beste aan dit alles? Ik heb het vorige week persoonlijk uitgevonden.’
    Trots keek hij keek rond, hopend op een reactie van zijn zonen. Zijn tweede zoon begon te giechelen terwijl de oudste hem verward aanstaarde.
    ‘Bestaat dat niet al, Eerbiedwaardige Vader? Het komt mij bekend voor.’
    ‘Ik zei dat ik het vorige week heb uitgevonden, Nam. Na wijs beraad met mijn generaals heb ik besloten het een gogigyeopbbang te noemen. Rolt zo van je tong. Gogigyeopbbang.’
    ‘Maar…’
    ‘Er gaat hier niet over gediscussiëerd worden. Hij Die Verscheen Uit Het Licht Van Zon En Maan spreekt altijd de waarheid, en niets dan de waarheid.’
    ‘Wie is dat, de butler?’ wierp de tweede zoon tussen.
    ‘Dat ben ik, lompe dikzak die je bent!’ blafte de Leider.
    ‘Doko-Bae, dat was zijn naam geloof ik,’ zei de tweede zoon semi-verbaasd, alsof hij zich net iets belangrijk had gerealiseerd.
    De oudste zoon ging verder.
    ‘Toch denk ik dat ik er ooit al van gehoord heb.’
    ‘Hou je mond Nam!’   
    ‘Maar in Disneyland…’
    De Leider ontplofte.
    ‘Als je nog één keer over Disneyland begint sla ik je verdomde rotkop tegen de muur! Is het niet genoeg dat ik je broer in jouw plaats als opvolger heb aangeduid? EN HOU OP MET TE GIECHELEN!’ brulde hij in de richting van zijn tweede zoon. ‘Wat heb ik ooit misdaan om met zo'n bende idioten te worden opgescheept? Eén zoon probeert zichzelf naar Japan te smokkelen en brengt niet alleen zijn arme vader maar ook zijn glorieuze natie ten schande. De ander is zo verwijfd dat hij denkt dat regenbogen doen verschijnen het enige is dat regeren inhoudt. De dag dat er een regenboogvlag over ons land wappert, is de dag dat ik opsta uit de doden en je arm breek met een golfclub, hoor je me!’
    Zijn tweede zoon kromp ineen.
    ‘Kijk je vader aan als hij je uitscheldt! Niets heb ik aan mijn eigen vlees en bloed, niets. En de derde… Ah, de derde.’
    De Leider kalmeerde wat terwijl zijn derde zoon stoïcijns voor zich uit bleef staren. 
    ‘Jij bent nu de hoop der natie jongen. Als volwaardige opvolger ben jij de enige die nog iets kan betekenen voor je vader. Voor je vader en het land. In tegenstelling tot die twee nietsnutten hier.’ Hij liet zijn blik even over de geviseerde zonen gaan. ‘Hoe heeft het ooit zo ver kunnen komen? Ach, de eetlust vergaat me. Het zou me niet verbazen als jullie moeders gestorven waren om jullie aanblik te ontvluchten. Geniet nog van de maaltijd. Adieu.’ Terwijl hij dit zei wierp hij zijn servet op tafel en liep de eetzaal uit, nagestaard door zijn zonen.

1 opmerking:

  1. De blog heeft nu officiëel meer dan 300 views gehad. Ik zou graag onze Russische vrienden bedanken die vol overgave hun spamsites pogen te promoten. Blijven proberen jongens!

    BeantwoordenVerwijderen